Lekker in je vel zonder dure diëten

Zoals ik eerder aangaf ben ik op weg naar mijn streefgewicht. De richtlijnen die ik gebruik kun je teruglezen in mijn blogpost “Budget bikiniproof”. Daarin gaf ik al aan ook regelmatig wat eetdagboeken te plaatsen zodat je een indruk hebt van hoe het er bij mij uitziet en hoe je met een klein budget toch gevarieerd en lekker kan eten.

Smaken verschillen en het kan natuurlijk zo zijn dat mijn eetdagboek jou totaal niet aanspreekt of dat je denkt ‘dit is toch niet zo gezond?’. Dat kan, ik heb er voor gekozen dat ik niet alles afschrap omdat dat voor mij simpelweg niet werkt. Zoek hierin een balans voor jezelf, als er dingen zijn die je moeilijk kunt opgeven is minderen een goed alternatief.

8.00 ontbijt: Een kommetje volle natural yoghurt met appel en kaneel

9.30 tussendoortje: Banaan en een handje gezouten walnoten

12.00 lunch: Twee sesamcrackers met surimisalade en rucola daarbij nog wat plakjes gebakken grillworst

15.00 tussendoortje: Blokjes jonge kaas en een sesamcracker met pindakaas

18.00 avondeten: Pasta in witte saus met gerookte zalm en broccoli

Na het avondeten drink ik alleen nog water en neem eventueel een kauwgompje als ik erge drang heb om te snaaien. Bij elk eetmoment neem ik een halve liter water en als ik daartussen trek krijg drink ik ook water. Na de lunch drink ik een latte macchiato met een smaaksiroop er doorheen. Dit drink ik dagelijks en het is ook even mijn genietmomentje waarin ik dus wel een gesuikerde drank drink.

Een goedkopere variant van het avondeten zou je kunnen maken door de gerookte zalm te vervangen met bijvoorbeeld spekjes maar ook tonijn uit blik kun je in een aanbieding vaak goedkoop inslaan. Ik kijk naar het gemiddelde wat ik in een week uitgeef als het gaat om de boodschappen dus soms zie duurdere ingrediënten langskomen en een andere dag is het weer minder.

Is dit een dagmenu wat voor jou haalbaar zou zijn? Zelf merk ik vooral in de avonduren dat ik iets mis als ik bijvoorbeeld tv zit te kijken maar gedurende de dag heb ik geen hongergevoel.

Plaats een reactie