Too good to go pakket: Inhoud en wat ik ermee doe

Ik kocht weer een pakketje via de app too good to go, een initiatief tegen voedselverspilling. Hierbij koop je met veel korting producten die op de datum zijn of bijna op de datum. Wat er in je pakket zit weet je dus ook pas bij het ophalen, elke keer weer een verassing. Deze keer kocht ik een pakket bij een Jumbo, ik heb een hele tijd geleden wel eens een pakket bij dit filiaal gekocht en vond het leuk dat nu nog eens te doen.

Verrassingspakket Jumbo

Het pakket dat ik kocht werd aangeboden voor €4,99 en de waarde van zo een pakket is dan meestal rond de €14,99. Wij haalde het pakket op en de klant na ons in de rij had twee pakketen gekocht. Wij bekijken thuis pas wat erin zit dus waren al op weg naar de auto toen die mevrouw achter ons aan gerend kwam om producten te geven die zij niet ging gebruiken, heel lief!

Ons pakket met daarbij de extra producten

Dit zat er in ons pakket:

  • 1 Liter magere yoghurt
  • Filet americain ‘pesto’
  • Zigeunerschnitzels
  • Pepersteak
  • Biologisch tartaartje
  • Andijvie
  • Kippensoep

Deze producten kregen wij erbij:

  • Filet americain ‘pesto’
  • Zigeunerschnitzels
  • Speklappen

Wauw wat een pakket! Zeker met de extra’s erbij was het een hoop, gelukkig veel wat de vriezer in kon.

De speklappen, pepersteaks, tartaar en één pak Zigeunerschnitzels heb ik ingevroren. De filet americain heb ik me even over ingelezen want ik wist niet of dit in de vriezer kan. Toen kwam ik tegen dat het juist goed is om filet amercan minimaal 48 uur in de vriezen. Beide bakjes heb ik ingevroren.

Ik had al rijst gemaakt voor die avond dus had ik de andijvie gewokt met knoflook en ui. Daarbij heb zullen ik ook de schnitzels gebakken. Als toetje namen we een bakje yoghurt met van alles er doorheen, niet zo gezond meer maar lekker en een feestje voor de kinderen.

De volgende dag at ik de kippensoep als lunch. Ook aten we nog van de yoghurt bij het ontbijt en bakte ik lekkere yoghurtcake. Ik had alleen erg veel beslag gemaakt dus meerdere bakvormen gevuld. We hebben zelf gesmuld maar mijn man heeft ook meegenomen naar zijn werk en daar hebben ze er ook van genoten.

Een van de cakes, die ik helaas niet netjes uit de bakvorm kreeg

Een erg uitgebreid en veelzijdig pakket. Ook een mooie aanvullig in mijn vriesvoorraad waardoor ik de komende weken minder uit hoef te geven aan boodschappen.

Bekijk hier wat ik vorige keer in mijn pakket van de Plus had.

Vind jij dit soort berichten leuk? Vergeet hem dan niet te liken

Plaats een reactie